בג"ץ ידון בעתירות חוק הסבירות וועדת בחירת שופטים

    ישראל רובין 1 Comment on בג"ץ ידון בעתירות חוק הסבירות וועדת בחירת שופטים

    שופטי בית המשפט העליון הודיעו כי במהלך חודש ספטמבר יקיימו דיונים בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות ונגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העתירות נגד הממשלה: בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) דיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות ואי כינוס הוועדה לבחירת שופטים. הדיונים יתקיימו במהלך חודש ספטמבר והמדינה תגיש את נימוקיה עד לעשרה ימים לפני מועד הדיון. בית המשפט לא הוציא צו ביניים והחוק שכבר נכנס לתוקף לא ישונה לעת עתה.

    עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון מסר: "כל יום נוסף שהוועדה לא מתכנסת לבחור שופטים נוספים מתגבר העומס על בתי המשפט ופוגע באזרחי המדינה. נראה כי שר המשפטים עושה שימוש לרעה בסמכותו ולמען השיקולים הפוליטיים האישיים שלו".

    כזכור, השבוע אושר סופית במליאת הכנסת החוק לצמצום עילת הסבירות שקובע כי בית המשפט לא יוכל לבטל את החלטות הממשלה והשרים באותה עילה עמומה שלדעת מבקריה היא סובייקטיבית לחלוטין ותלויה בעיני המתבונן והשקפת עולמו.

    ובנושא הוועדה לבחירת שופטים, נזכיר כי שר המשפטים לוין נמנע עד כה מלכנס את הוועדה חרף הצורך בשורה של מינויים במערכת המשפט, זאת בשל עמדתו התקיפה כנגד הרכב הוועדה ואי קידום החוק לשינוי ההרכב.

    בעתירה נוספת שתידון בקרוב בבית המשפט העליון, נגד חוק טבריה שמתיר לראש הוועדה הקרואה להתמודד לראשות העיר, הודיעו היום שופטי בג"ץ כי הם שוקלים להעביר את הדיון בשידור חי.

    בתוך כך, נציין כי בחודש אוקטובר הקרוב צפויה לסיים את תפקידה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, עם הגיעה לגיל פרישה (70). לפי שיטת הסניוריטי השופט יצחק עמית צפוי להתמנות להחליף אותה בתפקיד.

    הוועדה לבחירת שופטים היא זו שקובעת מי יתמנה לתפקיד, מבין המועמדים שמגישים את מועמדותם, אך לאורך השנים נשמר הנוהג לפיו השופט הוותיק ביותר הוא היחיד שמגיש את מועמדותו ונבחר לתפקיד. השופט עמית אינו הוותיק ביותר כיום אחרי חיות, אך השופט פוגלמן ויתר על התפקיד משום שהיה צפוי להחזיק בו כשנה בלבד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החוק הראשון הוא שבג"ץ צריך לפסול את עצמו מלדון בעתירה כזאת בשל ניגוד הענינים הצועק.